بررسی شباهت‌ های اینستاگرام و روبینو (روبیکا)

بررسی شباهت‌ های اینستاگرام و روبینو (روبیکا)

روبینو بخشی از برنامه روبیکا است که تا حدود بسیار زیادی به اینستاگرام شباهت دارد. به نظر می‌رسد روبینو تا حدود زیادی توانسته است نیازهای کاربران اینستاگرام را برآورده کند. در این مقاله از وبسایت روبیکا فالوور قصد داریم به بررسی شباهت‌ های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) بپردازیم؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

معرفی روبینو در اپلیکیشن روبیکا

روبیکا یک سوپراپلیکیشن داخلی است که از بخش‌های متنوعی تشکیل می‌شود. بخشی از این برنامه که شباهت زیادی به اینستاگرام دارد روبینو نام دارد. با توجه به پر طرفدار بودن اپلیکیشن اینستاگرام، سازندگان روبیکا بخش روبینو را به این برنامه اضافه کردند. روبینو شباهت بسیار زیادی با اینستاگرام دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که کسب‌وکاری در بستر اینستاگرام داشتید و می‌خواهید آن را به روبیکا منتقل کنید باید در روبینو پروفایل کاربری بسازید.

اینکه تا چه حد می‌توانید در این برنامه به فروش و درآمد برسید به عوامل مختلفی بستگی دارد. در درجه نخست باید بتوانید کسب‌وکار خود را در آن به‌خوبی تبلیغ و معرفی کنید. پر واضح است که تعداد کاربران روبینو بسیار کمتر از برنامه اینستاگرام است، اما در حال حاضر بهترین جایگزین داخلی اینستاگرام همین است. با یادگیری روش‌های تبلیغاتی و بالابردن آمار پیج خود در روبیکا می‌توانید به فروش نسبتاً خوبی برسید.

معرفی روبینو در اپلیکیشن روبیکا

در ادامه به شباهت‌ های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) اشاره خواهد شد و به دلیل همین شباهت‌ ها است که راهکارهایی که می‌توانید برای افزایش بازدید پست روبینو بکار ببرید، شباهت‌های زیادی به اینستاگرام دارد و اگر تا کنون در اینستاگرام فعالیت داشته‌اید تجربه‌ای که کسب کردید به کمک شما خواهد آمد. حتی اگر چنین سابقه‌ای ندارید، روبینو می‌تواند زمین تمرینی شما باشد تا در آینده بتوانید وارد اینستاگرام شوید و کسب و کار خود را به محیطی بزرگتر گسترش دهید.

آشنایی با راهکار های جذب مخاطب در روبیکا“، پلی است که شما را به افرادی که علاقه‌مند به شما و محتوایتان هستند، می‌رساند. از تولید محتوای جذاب تا فرهنگ‌سازی ارتباطات معنی‌دار، روبیکا به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین نسخه خود را به جامعه‌ی مورد نظرتان معرفی کنید.

شباهت‌ های اینستاگرام و روبینو (روبیکا)

از لحاظ قالب ظاهری و ساختاری که ما می‌بینیم روبینو تقریباً یک نسخه بسیار مشابهی از اینستاگرام است. در حقیقت سازندگان داخلی تلاش کرده‌اند که این پلتفرم داخلی را مانند اینستاگرام تولید کنند تا افراد بیشتری را به آن جذب کنند؛ اما سؤال ما اینجاست که آیا روبینو دقیقاً مانند اینستاگرام است؟ در ادامه به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو برنامه خواهیم پرداخت، با ما باشید.

شباهت های اینستاگرام و روبینو در قالب ظاهری

اولین مورد در بررسی شباهت های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) بحث قالب ظاهری دو پلتفرم است. جالب است که روبینو از لحاظ ظاهر و طراحی قالب کاملاً به اینستاگرام شباهت دارد. دلیل اینکه چرا این دو قالب تا این اندازه به هم شباهت دارند خیلی مشخص نیست. ممکن است سازندگان به فکر آن بوده‌اند که افراد بیشتری را به روبینو جذب کنند؛ البته این احتمال هم وجود دارد که ایده‌های خلاقانه پشت طراحی این پلتفرم داخلی وجود نداشته باشد.

شباهت در بخش‌های مختلف رابط کاربری اینستاگرام و روبینو

تقریباً بیشتر بخش‌هایی که در اینستاگرام وجود دارد، در برنامه روبینو پلاس هم دیده می‌شود. بخش دایرکت، بخش اکسپلور، بخش لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری پست. این بخش‌ها همگی با همان روش طراحی اینستاگرام به وجود آمده‌اند.

تعداد لایک‌های شما به مانند اینستاگرام نشان دهنده جذابیت پست یا محتوای تولید شده برای سایر کاربران است. در کنار اینکه برای جذب لایک بیشتر باید از اصول موجود برای تولید محتوای جذاب استفاده کنید، می‌توانید برای ارتقاء جایگاه خود از خرید لایک روبینو نیز استفاده کنید؛ امکانی که مشابه آن در اینستاگرام نیز وجود دارد.

بخش استوری روبینو نیز همانند استوری در اینستاگرام است؛ بنابراین شما وارد یک برنامه می‌شوید که از لحاظ قالب ظاهری و بخش‌های اصلی به برنامه اینستاگرام شباهت دارد. البته که در بخش‌های دیگر مانند بخش تنظیمات، بخش امنیتی و مابقی قسمت‌ها تفاوت‌های زیادی بین دو اپلیکیشن وجود دارد که در ادامه بدان‌ها خواهیم پرداخت.

امکان اشتراک‌ گذاری پست شباهت مشترک اینستاگرام و روبینو

در بررسی شباهت‌ های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) بخش اشتراک‌گذاری پست هم در دو برنامه کاملاً شبیه یکدیگر است. با ساختن پروفایل شخصی از همان ابتدا قابلیت اشتراک‌گذاری پست برای شما فعال می‌شود. روبینو همانند اینستاگرام امکان شیر محتوای تصویری مانند عکس و فیلم و محتوای متنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ بنابراین هر چیزی که امکان شیر آن در اینستاگرام موجود است در این برنامه هم وجود دارد. دسترسی به بخش پست‌ها و روش‌های آپلود آن بسیار به اینستاگرام شباهت داشته و روش سخت و پیچیده‌ای ندارد.

گزارش تخلف یا اسپم در روبینو

اگر از کاربران اینستاگرام باشید احتمالاً حداقل یکبار با بخش گزارش تخلف سروکار داشته‌اید. این بخش را برای پالایش محیط برنامه از موارد غیرقانونی و غیرمجاز و مواردی ازاین‌دست طراحی کرده‌اند. شما از این بخش می‌توانید پروفایل‌های متخلف را گزارش و مسدود کنید. همچنین امکان گزارش پست‌ها و تبلیغات غیرقانونی و غیراخلاقی وجود دارد.

بررسی شباهت های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) نشان می‌دهد که این بخش نیز در هر دو برنامه وجود دارد. البته نمی‌توان در این مورد که رسیدگی به گزارش‌ها در دو برنامه تا چه حد جدی گرفته می‌شود صحبت موثقی را ارائه داد. درهرصورت شما با دیدن محتوایی که خلاف قانون و اخلاق می‌دانید می‌توانید از بخش گزارش تخلف استفاده کنید.

در روبیکا شما می‌توانید از امکان ایجاد کانال استفاده کرده و با جذب مخاطب در آن به رشد پیج روبینو خود نیز کمک کنید؛ برای آشنایی با جذب مخاطب در کانال روبیکا می‌توانید مقاله “ده روش طلایی برای جذب ممبر کانال روبیکا” را مطالعه کنید.

ویترین در روبینو

در برنامه اینستاگرام بخشی به نام اکسپلور وجود دارد. در این بخش شما می‌توانید پست‌ها، ریلزها و ویدئوهای مختلفی را مشاهده کنید. اکسپلور اینستاگرام با یک هوش مصنوعی داخلی کار می‌کند. این بخش معمولاً پست‌هایی را به شما نمایش می‌دهد که شما بیشتر بدان‌ها علاقه‌مند هستید. همچنین پست‌هایی که بیشتر توسط شما لایک شده است یا پیج‌هایی که با آن‌ها تعامل دارید را به شما نشان می‌دهد.

در روبینو یک بخش جداگانه که از روبینو مجزاست به نام ویترین وجود دارد. جالب است بدانید این بخش شباهت عجیبی به بخش اکسپلور اینستاگرام دارد. البته ممکن است از لحاظ نشان‌دادن پست‌ها کمی متفاوت عمل کند. ضمناً این بخش مانند اینستاگرام داخل برنامه نیست و بخشی از اپلیکیشن روبیکا است.

آیا میدانستید با خرید فالوور واقعی روبیکا اعتبار بیشتری نزد کاربران دیگر پیدا خواهید کرد که این اتفاق خود به مشوقی برای دنبال کردن شما تبدیل خواهد شد.

بررسی عمده تفاوت‌های روبینو و اینستاگرام

با بررسی شباهت های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) متوجه شدیم که این دو برنامه از لحاظ ظاهری و قالب بسیار به هم نزدیک هستند. قطعاً بین یک برنامه ساخت داخل با برنامه ساخت خارج از کشور تفاوت‌های فنی و ساختاری بسیار زیادی وجود دارد. در ادامه می‌خواهیم به تعدادی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها اشاره کنیم.

بررسی عمده تفاوت های روبینو و اینستاگرام

مستقل نبودن روبینو نسبت به اینستاگرام

روبینو تنها بخشی از یک اپلیکیشن بزرگ‌تر با قابلیت‌های متعدد است. در حقیقت روبینو بخشی از اپلیکیشن روبیکا است و شما اگر بخواهید روبینو داشته باشید باید حتماً روبیکا را نصب کنید. در مقابل برنامه اینستاگرام یک برنامه و اپ کاملاً مستقل است. کسانی که می‌خواهند تنها از بخش روبینو استفاده کنند مجبور هستند که روبیکا را نصب کنند. در واقع روبینو قابلیت تبدیل‌شدن به یک اپ مجزا و جداگانه را دارد و بهتر است که از برنامه روبیکا جدا شود.

روبینو قابلیت‌هایی مانند تلگرام دارد

یکی از قابلیت‌های جالب برنامه روبینو آن است که می‌توان آن را تلفیقی از اینستاگرام و تلگرام دانست. در حقیقت در بخشی از این برنامه یک قسمت مجزا شبیه به پلتفرم تلگرام وجود دارد. شما در این بخش می‌توانید چت کنید یا کانال و گروه بسازید. در حقیقت این مشابهت ابزار دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید کاربران بیشتری را از مسیری متفاوت به سمت کسب و کار خود جذب کنید. در زمینه توسعه کانال خود خرید ممبر کانال روبیکا، میتواند راهکار بسیار مناسبی برای ارتقای آمار کانال شما باشد.

نکته جالبی که خوب است در بررسی شباهت‌های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) بدانید آن است که قالب ظاهری و برخی امکانات این بخش هم با تلگرام شبیه‌سازی‌شده است. در حقیقت این برنامه داخلی سعی کرده کاری کند که شما هیچ‌وقت دلتنگ تلگرام و اینستاگرام خود نشوید. البته اینکه تا چه در این مورد موفق عمل کرده است جای بحث بسیار زیادی دارد.

برخی از قابلیت‌های پیشرفته اینستاگرام در روبینو وجود ندارد

اگر از کاربران اینستاگرام باشید می‌دانید که هر روز سازندگان این برنامه آپدیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال هر روز شما می‌توانید امکانات گسترده‌تری را در اینستاگرام تجربه کنید. این امکانات را در برنامه روبینو نمی‌توان مشاهده کرد. اگر چه در حال حاضر بهترین جایگزین داخلی اینستاگرام همین برنامه روبینو است، اما با ایجاد بهبودهای بیشتر و به‌کارگیری خلاقیت و آپدیت‌های دوره‌ای کاربردی می‌توان به تعداد کاربران آن اضافه کرد.

همان‌طور که تا کنون دریافته‌اید روبیکا یک اپلیکیشن با کاربری‌ها مختلف است که آنها را تبدیل به یک شبکه اجتماعی چند بعدی کرده است و طبیعتا می‌توان از چنین بستری برای کسب درآمد استفاده کرد. برای درک بهتر روش‌های کسب درآمد از طریق روبیکا می‌توانید مقاله “چگونه در اپلیکیشن روبیکا کسب درآمد کنیم؟” را مطالعه کنید.

آیا روبینو می تواند جایگزین اینستاگرام شود؟

آیا روبینو می‌تواند جایگزین اینستاگرام شود؟

در این مقاله با بررسی شباهت‌ های اینستاگرام و روبینو (روبیکا) متوجه شدیم طی چند سال اخیر تلاش‌های خوبی برای ارتقا این برنامه شده است. در حقیقت می‌توان این طور گفت که اگر برخی اشکالات در این برنامه رفع شود می‌تواند برای دوستداران اپلیکیشن‌های داخلی بستر مناسبی برای تبادل اطلاعات باشد.

با رفع اشکالات فنی و قالبی که در این برنامه وجود دارد می‌توان فروشندگان و تولیدکنندگان محتوا را به سمت این اپ داخلی جذب کرد. با اضافه‌شدن قابلیت‌های این برنامه و رفع اشکالات اعلام شده در آن می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های برنامه‌های خارجی باشد.

کلام پایانی

اگر از برنامه روبینو استفاده می‌کنید احتمالاً با بخشی به نام روبینو آشنا شده‌اید. روبینو بخشی از اپلیکیشن روبیکا است که شباهت زیادی به اینستاگرام دارد. سازندگان این بخش در تلاش بوده‌اند که برنامه‌ای بسازند تا کاربران داخلی اینستاگرام را به سمت روبینو بکشانند. هر چند روبینو هنوز راه درازی دارد تا بتواند به یک اپلیکیشن محبوب جهانی تبدیل شود، اما با به‌کارگیری روش‌های خلاقانه و ابتکاری توانسته است جایگاه مناسبی در میان مردم عزیز کشورمان داشته باشد.

آیا شباهتی از نظر رابط کاربری بین اینستاگرام و روبیکا وجود دارد؟

هر دو پلتفرم دارای یک فید هستند که در آن کاربران می توانند محتوای دیگران را لایک کنند . آنها همچنین پروفایل هایی برای تک تک کاربران و پشتیبانی برای لایک کردن و نظر دادن روی پست ها دارند.

آیا اینستاگرام و روبیکا قابلیت پیام رسانی دارند؟

بله، هر دو پلتفرم ویژگی‌های پیام‌رسانی را ارائه می‌کنند تا کاربران بتوانند پیام‌های مستقیم را برای یکدیگر ارسال کنند.این قایبلیت در روبیکا بهتر از اینستاگرام ارائه شده است.

آیا از نظر مخاطب یا جمعیت کاربر تفاوتی بین این دو پلتفرم وجود دارد؟

اینستاگرام پایگاه کاربران جهانی با جمعیتی متنوع دارد، در حالی که روبیکا در ایران محبوب‌تر است و عمدتاً توسط کاربران فارسی‌زبان استفاده می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)



شاید از این نوشته‌ها هم خوشتان بیاید ...